Vorig jaar onze keuken gekocht, tekening gemaakt en de offerte getekend. Na het tekenen is er een afspraak gemaakt om de keuken in te meten. Na meerdere keren duidelijk te hebben gezegd dat er een uitsparing zou worden gemaakt voor ons kozijn in de keuken was dat geen probleem. Echter toen onze keuken binnenkwam bleek het aanrechtblad verkeerd te zijn ingemeten. Ze bleven herhalen dat wij getekend hadden voor een maat die nu geleverd zou zijn. Maar hoe kun je nou een maat tekenen als er nog niet is ingemeten door het bedrijf? Al met al kwamen ze met een “oplossing”, een plankje van dezelfde print als het aanrechtblad. Na lang denken toch maar gedaan want een nieuw keukenblad gingen ze niet doen. Wij dachten dat dit een “oplossing” zou zijn. Er werd ons ook duidelijk gemaakt dat de kwaliteit even goed was als het aanrechtblad
(aangezien het achter mijn gootsteen met kraan zou komen).
Al met al hebben we nu meer als een jaar later een probleem met het plankje, door iets van vocht is hij open gaan staan. Direct contact gezocht met het bedrijf maar die kwamen met het argument dat we een vochtprobleem in huis zouden hebben. Dat hebben we niet, als dat zo zou zijn zou er meer kapot moeten zijn en dat is niet het geval. En buiten dat, een aanrechtblad moet tegen vocht kunnen en vooral als het bij de gootsteen zit! Na een paar mailtjes wilde ze ons helpen om een nieuw plankje te bestellen maar de leverancier van het plankje gaf duidelijk aan dat deze niet tegen vocht kon, dus dit was geen oplossing. Uiteindelijk wilde ze een zwart stenen bladje erop leggen, wat totaal niet bij onze keuken past! Dus vonden wij dit geen oplossing. Uiteindelijk als we dit niet wilde accepteren wilde ze ons niet verder helpen.
Terwijl ze zelf bij het inmeten een fout hebben gemaakt! En uiteindelijk toch blijven volhouden dat wij het nooit hebben gezegd, terwijl er op de tekening duidelijk te zien was dat het kozijn in de muur doorliep!
Eindconclusie is dat we nu met een probleem in de keuken zitten en we zeker het gevoel hebben dat zodra je betaald hebt voor de keuken ze je opeens heel anders behandelen. Ik weet dat het overal iets is maar je gaat ervanuit als je een dure keuken koopt bij een “erkend” bedrijf je toch goed geholpen word, en niet een jaar later met zo’n probleem zit!
Bron: Google